zwani.com myspace graphic comments

~About Nabieyla~

My photo
Kota Perdana, Bandar Putra Permai, Malaysia
Walaupun kewujudan cinta tidak bisa dilihat, tetapi cinta itu indah dan cantik.. Cantiknya itu pula asli, tidak bertopeng.. Bukan sahaja cantik, malah suci, murni, bercahaya gemerlap, putih, bersih, berkilauan.. PERCINTAAN.. tak semestinya kekal.. KASIH SAYANG.. tak semestinya abadi.. RINDU.. tak semestinya berlagu.. CINTA.. tak semestinya bahagia.. BENCI.. tak semestinya selamanya.. Aku bahagia walaupun hatiku menderita..

Monday 28 February 2011

~Pengajaran untuk kaum hawa~ wajib baca

~~Kisah pasangan kekasih yang cukup bahagia~~

Girl: ~~awak, awak betul2 serius ke dengan perhubungan kita ni??~~saya takut awak cuma permainkan saya je~~

Boy: ~~saya tak tau la nak cakap apa lagi~~kan saya da bagitahu awak, yang saya betul2 sayangkan awak~~

Girl: ~~betul ke??~~kalau macam tu, bila awak nak masuk meminang saya??~~

Boy: ~~saya belum bersedia lagi la nak berumah tangga~~saya harap awak faham~~

Girl: ~~awak tahu tak, saya betul2 sayang awak~~saya tak sanggup lagi hidup macam ni~~saya nak hubungan kita halal~~

Boy: ~~ala!!awak jangan lah poyo macam ni~~saya bosan la!!~~baik awak jangan cakap pasal ni lagi~~kalau x, kita putus~~

~~Girl mula menitikkan air mata~~Tangisannya pun mula kedengaran~~Boy mula berasa bersalah~~

Boy: ~~Sayang!~~jangan macam ni~~ok3..~~saya sanggup jadikan awak isteri saya~~

~~lelaki ini sering memujuk perempuan ini untuk mendapatkan aset perempuan tersebut~~perempuan itu memang tegas orangnya~~lama-kelamaan,perempuan itu tewas~~

~~perempuan itu berani berbogel di hadapan lelaki tersebut~~perempuan tiu juga rela tubuhnya diraba oleh sang kekasih durjana itu~~

~~mereka tidak pernah melakukan seks~~tetapi perlakuan mereka amat menjijikkan~~perempuan itu tidak membenarkan lelaki itu melakukan seks bersamanya~~kerana khuatir sang kekasihnya itu akan meninggalkannya setelah merampas mahkota dirinya~~

~~padahal lelaki itu puas walaupun hanya dapat menatap dan merabanya sahaja~~perempaun itu juga sering ke rumah lelaki itu dan melakukan kegiatan tersebut hampir setiap hari~~

~~suatu hari lelaki durjana itu kemalangan kerana mabuk ketika memandu~~dia koma di hospital~~perempuan itu amat sedih~~dia xsanggup kehilangan sang kekasih yang tidak berguna itu~~

~~walaupun lelaki tersebut koma, perempuan itu masih belum sedar akan kesilapannya~~akhirnya lelaki durjana itu pun mati di dalam kekufuran~~

~~3 tahun kemudian~~

~~perempuan itu sudah boleh menerima kenyataan~~dia terima bahawa kekasihnya sudah pergi meninggalkannya~~

Girl: ~~hye!!awak kawan Boy kan??~~saya Girl~~kata Girl kepada teman lama Boy~~

Boy2: ~~hye!!ye,~~awak Girl??~~oo~~balas lelaki itu sambil tersenyum~~

Girl: ~~boleh kita berkenalan??~~tanya Girl pada Boy2~~

~~Boy2 mengangguk~~

Boy2: ~~jom saya belanja awak makan~~ajak Boy2~~

~~di restoran~~

Girl: ~~awak ni kacak jugak ye??~~awak da kawin??~~tanya Girl tanpa segan silu~~

Boy2: ~~sudah tentu belum~~saya baru saja dapat kerja~~ujar Boy2 sambil ketawa~~

~~mereka berkawan lebih kurang 6 bulan~~Girl bahagia dan menyangka Boy2 adalah pengganti kekasihnya dahulu~~

Girl: ~~awak, awak sudi tak jadikan saya isteri awak??~~tanya Girl pada Boy2~~

~~Boy2 ketawa berdekah-dekah~~sambil memegang bucu meja~~

Boy2: ~~saya tak mungkin kahwini awak~~awak perempuan kotor~~awak bekas orang~~saya tak mungkin kahwin dengan bekas orang~~jijik tahu tak???!!~~

Girl: ~~awak!!awak pun merosakkan anak dara yang lain!!tak payah bajet bagus la!!~~jerit Girl!!~~

Boy2: ~~memang!!tapi aku nak jadikan seorang perempuan yang sejati sebagai isteri aku~~bukan macam kau~~kotor!!~~banyak lelaki sekarang cuma berseronok je dengan perempuan~~hakikatnya,dieorang impikan perempuan yang baik untuk dijadikan isteri~~kau pikr lah~~apa layak kau jadi bini untuk seorang lelaki??~~sedangkan diri kau kotor??~~kalau aku kahwin dengan kau,aku tak dapat apa2 keistimewaan~~tubuh kau pernah menjadi tontonan orang lain!!~~suara kau pernah kau perdengarkan pada orang~~aurat kau~~gelak ketawa kau,~~sorry to say~~aku sebagai lelaki nak seorang isteri solehah~~bukan aku je.~~lelaki di luar sana juga begitu~~perempuan macam kau,cuma untuk berseronok je~~balas lelaki itu panjang lebar~~

~~Girl itu menyedari dirinya yang begitu kotor~~dia akui kata2 lelaki itu~~lelaki ingin berseronok~~hakikatnya,mereka ingin memperisterikan perempuan solehah sebenarnya~~

p/s: menyesal pun da xde gunenye..cerita ni bukan untuk menceritakan keburukan kaum laki, tapi untuk mnyedarkan kaum wanita yang seringkali terpedaya dengan tipu helah lelaki..bagi kaum lelaki pula, janganlah perdayakan kaum hawa..mereka insan lemah..wanita,sayangilah diri anda..kerana akalmu senipis bilahan rambut..tebalkanlah akalmu dengan iman yang teguh..hatimu bak kaca yg rapuh..jangan terpedaya dengAN kaum adam..bersikap pesimis lah dalam memilih teman hidup dan pasangan..

No comments:

Post a Comment